Tuesday, May 17, 2011

Kenangan masa lampau.

Okay tak lah lampau sangat.
Last year, July, 2010. Aku dah buntu. Taktau nak sambung study mana dah. Sebab UPU tak dapat. Apa pun tak dapat. Sedangkan results SPM aku tak lah teruk sangat. Pelik aku bebudak lagi teruk dari aku, dapat masuk IPTA. Aku apply pun course yang aku layak okay. Takde lah aku apply yang aku tak layak -.-"

So aku decide nak sambung swasta je. And aku pun pegi la daftar dekat Segi College buat course American Degree Program (Business). Walaupun hati berat sebab minat science, minat biology.

Tapi, satu haritu, aku ada dapat sampul besaaaaaar, aku tengok kat sampul tu ada lambang Matriks Penang ah. So aku baca and tengok tengok dapat program dua tahun. Aku mcm heh -.-" Dan nak masuk ke rumah tu aku berusaha la sorokkan surat tu. Sebab aku tamaw la matriks. Last last mama tau jugak.

Mama pesan, fikir elok elok. Matriks dapat buat science. Segi buat something totally different.

And at that time, tetiba ada sorang budak ni tau dekat my Facebook, dia tulis kat my wall cakap yang dia nak pegi matriks dah. Tengok tengok sama! Last last dia pujuk pujuk suruh pegi.

Isnin kena pegi, Ahad baru decide nak pegi. Kelam kabut shopping apa sume.
Aku terfikir semalam. Kalau lah aku tak pergi. Kalau lah aku berjaya sorokkan surat tu. Kalau la aku give up science time tu. Mesti aku tak jumpa kawan kawan aku sekarang.

Farahin Rosli.
Budak yang pujuk aku suruh pegi. Budak pertama yang aku cakap dekat Penang tu.
Dia best tau macam macam dia jual. Shawls, contacts, baju.
Banyak gak aku share dengan dia.
Kalau lah aku tak pergi, mesti dia kawan FB aku je.
Aniq Airyl.
Budak ni dulu budak tuition aku, tapi tak pernah tegur pun.
Budak yang selalu layan je aku cakap merepek apa pun.
Budak yang selalu teman je aku jalan jalan.
Budak yang selalu marah aku balik kalau aku marah dia.
Budak yang selalu terpaksa sabar  kalau aku dan Idzni bising dalam kuliah.
Kalau aku tak pergi, mesti aku tak kawan dah dengan dia.
Idzni Nasution.
Dia gila.
Dia classmate aku. Dia dengan aku kaki gossip.
Dalam kelas aku dengan dia je bising. Orang lain sume pendiam.
Kalau aku tak pergi, mesti aku tak kenal dia.
Hidayah, Farahin, Athirahani, Hanisah.
Dorang ni roomate aku. Bukan Farahin ye.
Roomate yang paling best! Sume menda aku cerita kat dorang.
Kalau aku tak pergi, mesti aku tak dapat kenal dorang.
Hasmida, Martina, Aainaa.
Budak budak hot KMPP.
Budak tiga orang ni selalu kemana sahaja bersama.
Kalau aku tak pergi, mesti aku takkan kenal kegilaan dorang.
Shaira, Mardina, Chyma, Farahin, Athirahani, Fatin.
Ni budak budak fizik yang baik ngan aku.
Kalau aku tak pergi, mesti aku tak kenal dorang dorang sume.
Nabila (Syud), Farhan (Paang)
Syud budak rajin, tutorial sume pinjam dia.
Paang budak kelantan yang hot cam budak KL Hihi
Kalau aku tak pergi, confirm aku kena buat sendiri tutorial aku. HAHA.
Mizan, Shaik Azri, Haziq.
Budak budak yang dibuli oleh aku. MIAHAHA.
Kalau aku tak pergi, mesti aku jadi baik.
Mira, Wana, Fuza.
Jiran jiran aku. Selalu gak kena sakat ngn aku.
Kalau aku tak pergi, mesti aku tak dapat kenal dorang yang best dan gila ini.
HAA itu je lah kot. Panjang pulak aku tulis. Tapi seriously, ni sume sume orang penting dalam hidup aku.
Aku sayang sorang sorang sampai kiamat!
Thanks sebab ceriakan hidup aku! :')
Tak sabar nak jumpa korang Isnin depan hihi.

Okay dah.
Later babes,
Aisya J.

P/S : Sorry kalau aku ada tertinggal siapa siapa hihi :)
P/S/S : Thanks Aniq tolong aku cari gambar HAHA

18 comments :

  1. gud luck yer kat tempat baru..(^_^)

    btw,new update>>

    http://cintailmu89.blogspot.com/2011/05/cintaluahkan-atau-pendamkan.html

    ReplyDelete
  2. i miss perlis . i miss poli . ta sabar nak balik sana . matrik penang area mana ? teeha selalu pegi penang kot . hee

    ReplyDelete
  3. wahh .ramainya kawan .
    diana tak sabar dah ni :) hehe

    ReplyDelete
  4. @Iz, hahaa thankss :)

    @Teeha, kepala batas :p

    @Diana, HAHA sabar sabar la yeh :p

    ReplyDelete
  5. setiap yang berlaku tu mesti ada hikmahnya en

    ReplyDelete
  6. alalalala comelnye aisya
    yep klu adwa give up matrik jugak dlu konpem x dpt msuk U n jmpe kwn2 yg awesome kat sni :)

    ReplyDelete
  7. awww :') comel. msti sgt sedih last day kt mtrik kn

    ReplyDelete
  8. oke excited gile nak masuk matrik :)

    And and buat entry mcm nie tahun depan ! hikhik

    ReplyDelete
  9. everything happens fr a reason aisya. Kalau tk dulu, i pon nak pergi matrix. Last last, pergi uitm hee.

    ReplyDelete
  10. @Mun, hihi pun bolehhh :D

    @Shaf, kann :)

    ReplyDelete
  11. zaman matriks la zaman yg paling best skali.. plus zaman paling jahat.. =P

    ReplyDelete
  12. haa 2la..
    kn dpt jmpe kwn2 yg best..
    =)

    ReplyDelete
  13. @Aisya, haha kann :p

    @cik ezy, haha :)

    @Mardhiah, :')

    ReplyDelete
  14. Ye make me feel ecstatic to enter KMJ! Haha so sweet la this entry :p

    ReplyDelete
  15. @Anis, hahaha Good luck ya! :)

    ReplyDelete